Follow Me Peeps ^_^

Electrical Repair + Service and others

this is a sticky post. please scroll down for new + old entries.

Monday, January 16, 2012

kawal hipertensi dengan KIWI


tekanan darah tinggi atau hipertensi boleh memudaratkan ordan dalaman lain jika tidak dirawat dengan segera. kajian yang dilakukan oleh American Heart Association di Orlando Amerika Syarikat, dengan mengambil 3 biji kiwi sehari dapat menurunkan hipertensi. kajian tersebut turut disokong oleh Mette Svendsen dari Hospital Universiti Oslo, Norway, ke atas 118 responden berusia 55 tahun, yang mengambil kiwi. dalam tempoh 8 minggu sehaja tekanan darah mereka kembali menurun.
Sumber : iSIHAT Januari 2012
*image is googled

0 comment/s:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...