Follow Me Peeps ^_^

Wednesday, February 18, 2009

Perisa Formula 1 Herbalife

Bagi memenuhi pertanyaan teman² seperjuangan mengenai perisa F1 herbalife, berikut merupakan my personal view/opinion/taste mengenainya...

Susunan adalah mengikut ranking saya,

(1) Cappucino
why? sbb ia tidak menjemukan... tidak memualkan... dan sgt mudah dilute... errr mudah larut hanya dgn menggunakan shaker... (saya adalah seorang yg sgt malas nk menggunakan blender). perisa ini juga mempunyai kandungan kalori yg terendah jika dibandingkan dgn perisa² yg lain... (sila betulkan sekiranya maklumat ini salah ya teman²)
cumanya saya agak 'kalah' dgn perisa ni selepas habis 1 botol, kerana masalah pening kepala akan berlaku dgn kerap memandangkan saya ada mengalami (kadang-kadang) migraine, a very mild one la...
bole la saya simpulkan di sini, sekiranya saya tidak mengalami sakit² kepala saya akan stick to cappucino sampai ke sudah... hehehe...

(2)Strawberry
suka bau strawberry yg menawan hati... bau saja sudah cukup menyelerakan, seharusnya rasanya juga tidak menghampakan... nyammm~ senang je nk telan (tanpa was-was), hehe... mula² agak takut nk mencuba perisa ni, seriously takut... tp lepas rasa sekali... terus setia bersama strawberry... perisa ini ada di dlm my f1-must-order-list, hehehe...

(3)Tropical Fruit
sape² yg suka bau 'air pisang' dan rasa ala buah-buahan, tiada masalah dgn perisa yg 1 ni... am actually not into this kindda taste... tp sbb rasa ingin tahu yg berkobar², gagahkan hati gak to try this 1... dan paling best tu, 1st attempt amek shake tropical fruit ni, terus melekat... yessszzzaaa, i likeee it very much! cumanya yg agak kureng, shake utk perisa ni, agak sukar nk dilute... kena shake betul² @ paling mudah blend kan aje... overall, the taste is acceptable & sgt ok with my tastebud... juga ada di dlm senarai f1-must-order-list...

(4)Dutch Chocolate
mula² amek herbalife, mmg dok order perisa yg 1 ini je... tp lama kelamaan, rasa muak & bosan...???... apekah? ehhh, tp mmg betul... dh rasa muak ngan perisa chocolate ni... mungkin juga disebabkan rasa sgt kenyang yg melampau??? hehehe... fyi juga, perisa yg ini mengandungi kalori lebih drpd perisa yg lain...

(5)French Vanilla
saya ni kalau bole takmo minum susu... bg saya, perisa vanilla ni mcm rasa susu tepung... jadinya saya takmo komen byk² cuma bole buat kesimpulan bahawa saya tidak suka perisa yg 1 ini...

Sedikit sebanyak pendapat saya mengenai perisa F1 herbalife... diri kita memiliki citarasa yg berlainan dan pendapat saya mengenai perkara di atas tidak dipengaruhi oleh mana² pihak... buat teman² seperjuangan herbalife yg mengejar berat ideal, bentuk tubuh yg lebih menawan dan yang paling penting sekali, ingin menjaga kesihatan tubuh badan luar & dalam... semoga kita sama² sukses & tidak mudah berputus asa... daaa ^___^

2 comments:

anisz said...

hi...thanx for the info..sgt2 berguna...baru ku tahu perisa chocolate tu paling tinggi kalori nyerr...

alinx said...

anisz...
dchoc punya kalori lebih tinggi berbanding drpd perisa yg lain... beza beberapa kalori je... masih OK lagi dibandingkan ngan kalori normal meal... hehehe...
harap jgn salah faham ye ;)

btw, thanks coz sudi mampir

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...